ניכיון צ'קים מחסריים

ניכיון צ'קים מסחריים

אם יש לכם עסק ואתם עובדים עם צ'קים, סיכוי גבוה שרוב הצ'קים שאתם מקבלים הם לתאריך עתידי וניתנים לפריעה רק בעוד 30 ימים מבקרה הטוב ו- 90/120 ימים (או יותר) במקרים הפחות טובים. אז מה עושים עסקים שצריכים תזרים מידי כדי לשלם על הסחורה שסופקה/משכורות/ספקים וכו'? פשוט הופכים את הצ'ק למזומן באמצעות שירות שנקרא ניכיון צ'קים מסחריים.

בוודאי תופתעו לגלות שאחוז גדול מהעסקים משתמשים בשירותי ניכיון צ'קים הניתנים ע"י גופי אשראי שונים. למרות החיבור (בעיקר בראש שלנו) לשוק האפור או גורמים מפוקפקים אחרים, מדובר בשירות לגיטימי וחוקי לחלוטין – כל עוד פונים לגופים מאושרים ומפוקחים. מבין נותני האשראי המספקים שירותי ניכיון נמנים הבנקים וחברות אמינות נוספות כדוגמת אמפא קפיטל (מבית מנורה), האחים נאווי (חברה הנסחרת בבורסה) ועוד. כמובן שחשוב לעשות שיעורי בית ולהבין מול מי אנחנו עומדים אבל בהחלט מדובר בתחום חוקי ולגיטימי.

יש לכם צ'קים שאתם מעוניינים לנכות? מלאו את הטופס ונחזור אליכם

למי מתאים ניקיון צ'קים מסחריים?

הפתרון מתאים לעסקים מסחריים בבעיית תזרים, נקודתית או קבועה, וצריכים מזומן על חשבון צ'קים עתידיים שקיבלו מלקוחות. בד"כ מי שמספק שירותי ניכיון צ'קים מסחריים מתעסק עם צ'קים בסכומים גבוהים (עשרות אלפי שקלים וצפונה) ופחות מתאים למי שיש צ'קים בסכומים קטנים.
כמובן שהשירות כרוך בעמלה כך שאם עסק אינו זקוק לתזרים מזומנים מידי, עדיף לחכות לתאריך הפירעון העתידי ולקבל את כל הסכום

כמה עמלה משלמים?

בדיוק כמו בהלוואות, גם במקרה של ניכיון צ'קים חברות שונות מחייבות בעמלות שונות עבור השירות ולכן חשוב מאוד שלפני אתם מתקדמים, תבדקו כמה הצעות שונות.
מעבר להבדל בעמלות בין גופי האשראי השונים, כל מקרה נבחן לגופו והעמלות יכולות להשתנות מצ'ק מסויים לצ'ק אחר. ככל שהלקוח (מי שנתן לכם את הצ'ק) פחות "מסוכן" עבור החברה שמנקה אז הסיכוי לאישור גבוהה יותר וכנראה שתצליחו לקבל תנאים טובים יותר על העסקה.
לדוגמה – אם תבקשו לנכות צ'ק שקיבלתם מבזק (שם קוד לחברה גדולה ויציבה) כנראה שהאישור יהיה מיידי וישמחו לתת לכם גם תנאים נוחים. לעומת זאת, אם תבקשו לנכות צ'ק של א.א. אינסטלציה (שם קוד לחברה קטנה ולא מוכרת) אז כנראה שתיעשה עבודת רקע לגבי החברה והאפשרות שלה לעמוד בהתחייבות לתשלום הצ'ק בעתיד. במקרה הזה גם התנאים כנראה יהיו פחות נוחים עבורכם.

יש לכם צ'קים שאתם מעוניינים לנכות? מלאו את הטופס ונחזור אליכם

פוסטים נוספים

ניקיון שיקים דחויים

ניקיון שיקים דחויים כמה פעמים קרה לכם שקיבלתם  ממישהו צ'ק, בין אם זה לאירוע שעשיתם או לכל דבר אחר כאנשים פרטיים, שמחתם שאתם עומדים לפדות

קרא עוד »
ניכיון צ'קים מסחריים

ניכיון שיקים מסחריים

ניכיון שיקים מסחריים בעולם העסקי יש לא מעט צ'קים שעוברים מיד ליד. יש ספקים שמקבלים צ'קים על הסחורה שהם מביאים לעסקים, יש לקוחות קצה שנותנים

קרא עוד »
הלוואה לעסק חדש

הלוואה לעסק חדש

הלוואה לעסק חדש החלום להקים עסק חדש הוא חלום של לא מעט אנשים. הרצון להיות בלי תקרה של הכנסות ובפוטנציאל להכניס המון כסף שלא כמו

קרא עוד »